Πέμπτη, 27 Ιανουαρίου 2011

(Απεργία λογικής)

Το ιστορικό των απεργιών πείνας των αιτούντων άσυλο ξεκίνα κάπου στα τέλη Αυγούστου, έξω από τα γραφεία της Ύπατης Αρμοστείας για τους Πρόσφυγες, όταν δύο εκ των Ιρανών απεργών πείνας είχαν ήδη συμπληρώσει τη 36η ημέρα και μαζί τους άλλοι πέντε ή έξι περί τις 14-17 ημέρες. Καθ’ όλο το διάστημα της απεργίας ο εκ της Πολιτείας αντίλογος ήταν ότι η νομοπαρασκευαστική για το πολιτικό άσυλο είναι σε εξέλιξη και θα έπρεπε να περιμένουν. Οι μέρες όμως κυλούσαν και η ζωή των απεργών πείνας κινδύνευε. Έτσι, αποφασίστηκε ύστερα από τρεις ημέρες επώδυνων διαπραγματεύσεων να ικανοποιηθούν τα αιτήματά τους, τα οποία δεν ήταν άλλα από το εξής ένα: να εξεταστούν άμεσα τα αιτήματα ασύλου τους (τα οποία εκκρεμούσαν από τρία έως και πέντε χρόνια). Όχι μόνο η σωματική αλλά και η ψυχική τους υγεία ήταν κλονισμένη και δεν υπήρχε άλλη δυνατότητα διαπραγμάτευσης. Πράγματι, εκεί, μέσα στο κατακαλόκαιρο ενεργοποιήθηκε η επιτροπή ασύλου του παρελθόντος πια Προεδρικού Διατάγματος και εξετάστηκαν οι αιτούντες. Η επιτροπή απεφάνθη στο μικρότερο δυνατό χρονικό διάστημα. Ενδεικτικό του μη εκβιασμού τους ήταν η άρνησή τους να παραλάβουν το πολιτικό άσυλο (που η επιτροπή έκρινε πως δικαίως έπρεπε να τους δοθεί), να λύσουν την απεργία και να διακομισθούν σε νοσοκομείο.

Ένας από τους Ιρανούς μάλιστα που βρίσκονταν στην πιο κρίσιμη κατάσταση έλεγε« στη χώρα μου απλώς θα με φυλακίζανε, εδώ, όμως, στη δημοκρατική Ευρώπη, έφτασα στο σημείο να χάσω τη ζωή μου για να μου αναγνωρίσουν το δικαίωμα να ζήσω … τώρα δεν το θέλω πια το άσυλο, θέλω να πεθάνω.. ντρέπομαι… » λίγο πριν αποσυρθεί για πάντα … κι ήταν η Εκκλησία της Ελλάδος που βοήθησε ώστε να επανακτήσει την πίστη του στη ζωή και να λύσει την απεργία.

Έκτοτε περάσανε αρκετοί μήνες και διάφορες απεργίες πείνας λάμβαναν χώρα στα πέριξ. Κι όλες αντιμετωπίζονταν με πανομοιότυπο τρόπο, με έκτακτες επιτροπές, καθώς η νομοπαρασκευαστική επιτροπή για το πολιτικό άσυλο και οι λοιπές διαδικασίες είχαν και δικαίως ίσως το δικό τους ρυθμό. Κι οι μόνοι που ασχολούνταν με το ζήτημα ήταν η αστυνομία – με τις ελάχιστες δυνατότητες που εκ του χαρτοφυλακίου διαθέτει: να τρέχει πίσω από το πρόβλημα.

Κι η μέρα που πολύ αναμέναμε έφτασε: υπεγράφη το Προεδρικό Διάταγμα για την εξέταση των (45.000) αιτημάτων ασύλου. Υπεγράφη μεν αλλά μήτε εφαρμόστηκε (ακόμα), μηδέ «επικοινωνήθηκε». Και για το πρώτο υπάρχει ίσως εξήγηση καθώς δεν είναι εύκολο να οργανωθούν και να στελεχωθούν καταλλήλως οι υπηρεσίες, και μάλιστα την παρούσα περίοδο ενός νομοθετικού «οργασμού», εκ των πραγμάτων αναγκαίου. Το δεύτερο όμως ανήκει στα κυβερνητικά παράδοξα, αντίστοιχο του οποίου ήταν και η μη επαρκής ενημέρωση για τη δυνατότητα άσκησης εκλογικών δικαιωμάτων των αλλοδαπών στις δημοτικές εκλογές, με αποτέλεσμα ελάχιστοι να είναι αυτοί που ενημερώθηκαν και εν τέλει άσκησαν το εκλογικό τους δικαίωμα.

Ομοίως, την περασμένη εβδομάδα ψηφίστηκε και ένας ακόμα νόμος- για τη σύσταση της ανεξάρτητης Υπηρεσίας Ασύλου, τα Κέντρα Πρώτης Υποδοχής και την κάρτα της υπό ανοχής διαμονής. Και ομοίως, δεν «επικοινωνήθηκε». Πρόκειται για ένα διόλου ελληνικό πολιτικό φαινόμενο, δεδομένου ότι οι κυβερνήσεις μας συνήθως τάζουν και ουδέποτε πράττουν. Στην προκειμένη περίπτωση όμως συνέβη ακριβώς το αντίθετο. Ενώ στη Βουλή ψηφίζονταν ιστορικής σημασίας νόμοι για το μεταναστευτικό/ προσφυγικό, εκτός Βουλής ουδείς το γνώριζε. Και μάλιστα την περίοδο που συνέβαιναν όλα αυτά, στην επικαιρότητα δέσποζε η συζήτηση για τους φράχτες, τα πλωτά κελιά και τις πλαστικές σφαίρες, η οποία ρητορική φυσικά και φέρει μια κάποια ευθύνη για την κατάσταση στη Νομική σήμερα. - Δεν θυμάμαι να είδα κανένα πρωτοσέλιδο για τη νομοθετική επανάσταση στο ζήτημα του πολιτικού ασύλου. Δεν αντιλήφθηκα καμία εκπομπή για την εξέχουσας σημασίας δημιουργία των κέντρων υποδοχής.

Και κάπως έτσι φτάσαμε στην περίφημη απεργία πείνας των τριακοσίων. Την εβδομάδα μάλιστα που το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων καταδίκασε το Βέλγιο για την επιστροφή αιτούντα άσυλο στην Ελλάδα στο πλαίσιο του Κανονισμού Δουβλίνο ΙΙ και στην πραγματικότητα σήμανε την de jure κατάρρευση του Κανονισμού αυτού.

Η δε επικρατούσα δημόσια συζήτηση των ΜΜΕ είναι κατά το σύνηθες εκτός θέματος:
Είναι ή δεν είναι υποκινούμενη η απεργία; - προφανώς και είναι, και μάλιστα με περισσή α-νοησία και αναλγησία καθώς όχι μόνο δεν αντιλήφθηκαν την παγίδα του πανεπιστημιακού ασύλου… αλλά μήτε την, έστω ακούσια, συμμετοχή τους στην εκμετάλλευση του μετανάστη… όμως … αυτό είναι το θέμα μας;
Να γίνει ή να μην γίνει άρση του πανεπιστημιακού ασύλου; - η άρση του πανεπιστημιακού άσυλου για τη σύλληψη των αιτούντων άσυλο και ως εκπεφρασμένη πρόταση είναι ακατάληπτη. Εάν το Πανεπιστημιακό άσυλο στην ιστορία της Μεταπολίτευσης απέκτησε ποτέ χρηστική αξία είναι οπωσδήποτε τώρα.
Συμφωνεί η ΠΑΣΠ και διαφωνεί η ΔΑΠ ή μήπως το αντίθετο; - άνευ σχολιασμού.

Και παραλλήλως, οι Υπουργοί να συνεδριάζουν με τον Πρωθυπουργό (ωσάν να είναι ποτέ δυνατόν αυτά τα θέματα να αντιμετωπιστούν σε επίπεδο Υπουργών δίχως διαμεσολαβητές και εμπειρογνώμονες), οι Πρυτανικές Αρχές να διαπληκτίζονται με την Αστυνομία, το ΚΚΕ με το ΣΥΡΙΖΑ, το ΛΑΟΣ με τη ΝΔ, η ΠΑΣΠ με τη ΔΑΠ, κοκ. Κι η απόφαση ελήφθη: να συνεχιστεί η απεργία πείνας αλλά σε άλλο χώρο, …λες και το μοναδικό ζήτημα που ετέθη είναι ο χώρος που θα πεθάνουν κι όχι η καθεαυτό κραυγή.

Κι εν τω μεταξύ οι πολίτες της Αθήνας αδυνατώντας να αντιληφθούν το λόγο που προκαλεί τόση αναστάτωση η «κατάληψη» της Νομικής από 300 αιτούντες άσυλο ενώ είναι αποδεκτή η εγκατάλειψη του ιστορικού κτηρίου εντός του οποίου κάθε βράδυ βρίσκουν κατάλυμα (γηγενείς) άστεγες ψυχές,… εγκαταλείπουν επίσης μνήμη, λογική και εαυτό στην αγκαλιά του ΛΑΟΣ και της Χρυσής Αυγής … σε σημείο μάλιστα που κάποιοι να αναρωτιούνται σχολιάζοντας το χιτλερικό χαιρετισμό στο δημοτικό συμβούλιο: «και τι μας νοιάζει πως χαιρετά ο καθένας;» … κι ο εκφασισμός καλά κρατεί…

Κι όλα αυτά θα μπορούσαν, και μπορούν ακόμη, να αντιμετωπιστούν με έναν απλό τρόπο: με την επίσημη ενημέρωση της Πολιτείας για το έργο και τις προθέσεις της, μέσω διαμεσολαβητών φυσικά.Εκτός κι αν δεν σκοπεύει να εφαρμόσει τα όσα νομοθέτησε.

***

Κι οι απεργοί πείνας δέχθηκαν να μεταφερθούν σε άλλο κτήριο, το κύρος της Νομικής διασώθηκε και το μεγάλο κακό αποφεύχθηκε; Μάλλον, διότι οι απεργοί μεν δέχθηκα, το δε «άλλο κτήριο» δεν φαίνεται να συμφωνεί . Όμως το πρόβλημα δεν αντιμετωπίστηκε. Τι θα συμβεί από δω και πέρα; Τι θα γίνει με όλους αυτούς τους ανθρώπους που δηλώνουν αποφασισμένοι να συνεχίσουν την απεργία πείνας; Τι θα γίνει αν τους ακολουθήσουν κι άλλοι αιτούντες άσυλο; Εκατοντάδες; Χιλιάδες, ίσως;- όλους αυτούς τους ανθρώπους που η παρελθούσα κυβέρνηση σκοπίμως ή εκ παραδρομής τους εγκατέλειπε στα νύχια των εργοδοτών για τη γνωστή φτηνή και βρώμικη εργασία; Πότε θα αρχίσουν να εξετάζονται τα αιτήματα ασύλου; Τι θα γίνει με τους ανθρώπους που εξαιτίας της ολιγωρίας του κράτους έχουν πλέον ενσωματωθεί στη χώρα και διαμορφώσει τις ζωές τους αναμένοντας επί χρόνια την απάντηση στο αίτημα ασύλου; (καταχρηστικό ή μη, δεν έχει πλέον καμία σημασία). Δεν έχω απαντήσεις. Τα ερωτήματα θέτω. Ερωτήματα όμως που αν δεν απαντηθούν άμεσα, η Πολιτεία θα συνεχίσει να εκβιάζεται και η κοινωνία να πολώνεται.

9 σχόλια:

  1. Ε, οκ. Εσένα σε ενδιαφέρει ο χαιρετισμός του κάθε ενός που θέλει να προκαλέσει και τον κόσμο τον ενδιαφέρει η καθοδηγούμενη "απεργία πείνας" του κάθε ενός που θέλει να πετύχει το στόχο του εις βάρος των άλλων. Διάσταση απόψεων λοιπόν. Και μπορεί σε πολλά να έχεις δίκιο αλλά το χάνεις όταν υποστηρίζεις τα "δικαιώματα" των λαθρομεταναστών ΌΤΙ και να πράξουν, απο έγκλημα έως τραμπουκισμό. Ρατσίστρια δηλαδή με τον δικό σου "αποδεκτό" τρόπο. Α, και φυσικά όταν πρόκειτε για εργασιακά ή κοινωνικά προβλήματα ιθαγενών, τότε ξαφνικά τα δικαιώματα χάνονται και αρχίζουν οι θεωρίες...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ας συνεχιστεί αυτή η αθρόα προσέλευση και οι προκλήσεις των αλλοδαπών προς την κοινωνία θα υπάρξουν σίγουρα εντάσεις. Κάποιοι-ες κάνουν πως δεν βλέπουν τα άπειρα προβληματα που δημιουργεί η συσσώρευση των απανταχού εξαθλιωμένων στην χώρα μας και δη στην Αθήνα. Κάποιοι επίσης αγνοούν πως αυτή η κοινωνία
    είναι κυρίως ελληνική και οι βασικές της μεταναστευτικές μειοψηφίες ευρωπαϊκές. Οι περισσότεροι οικονομικοί μετανάστες προέρχονται από ευρωπαϊκές χώρες με τις οποίες μοιραζόμαστε κάποιες ίδιες αξίες. Τί να κάνουμε τώρα; Έτσι είναι η κοινωνία. Θα την αλλάξουμε με το ζόρι για να δεχτούμε εδώ όλο το ασιατικό και αφρικανικό στοιχείο, που δεν λέω έχει προβλήματα, αλλά όπως φαίνεται εμείς δεν μπορούμε να τα λύσουμε, ούτε ως χώρα, ούτε ως Ευρώπη. Όχι γιατί δεν μπορούν να γίνουν και να εφαρμοστούν νόμοι, αλλά γιατί είναι αλλιώς οι κοινωνίες μας, στηρίζονται σε άλλες αρχές, παραδόσεις, τρόπο ζωής κτλ. Ας γίνει επιτέλους κατανοητό. Φασιστικό είναι αυτό που γίνεται από όλους εσάς που έχετε γυρίσει κόντρα στις κοινωνίες με το πρόσχημα του αντιρατσισμού, μόνοι σας βέβαια βαφτιστήκατε ως τέτοιοι, και προσπαθείτε να επιβάλλετε μία κατάσταση στην οποία ο κόσμος αντιδρά. Ούτε στους μετανάστες κάνετε καλό, γιατί τους στοχοποιείτε εσείς οι αντιρατσιστές και τους κάνετε στόχο ακραίων ομάδων, ούτε στον κόσμο. Είναι πολλοί, δεν χρειάζονται τόσοι ως εργατικό δυναμικό, το να τους αφήνεις να περιφέρονται μέσα στην κοινωνία χωρίς δουλειά με το πρόσχημα τους ανθρωπισμού είναι παράλογο, οπότε ας τελειώνουμε με την υποκρισία κα Αλ Σάλεχ. Εσείς και οι συν αυτώ που διαχειρίστηκαν τόσα χρόνια τόσο ανεύθυνα ένα τόσο σοβαρό διεθνές θέμα τα κάνατε θάλασσα. Σπείρατε ανέμους και ως φαίνεται θα θερίσετε θύελλες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Σας ειχα δει σε εκπομπή του mega να παιζετε το σύνηθες δράμα της κακομοιρης προσφυγοπούλας που όλοι την κατηγορούν ενώ αυτή είναι μία αγία...Πρώτον το ποιόν σου το απέδειξαν περίτρανα οι φωτογραφιές σου στο playboy τις οποίες βεβαίως αρέσκεσε να χαρακτηρίζεις ως καλλιτεχνικές(γιατί βέβαια καλλιτεχνικά έδειχνες τον κώλο σου).Τι χαρά που θα έκαναν οι συμπατριώτες σου στη Συρία αν έβλεπαν τις φωτογραφίες σου!!Θα σε υποδέχονταν με μεγάλη χαρα και με μια.....πετρα στο χερι..Δεύτερον τώρα που το πλήρωμα του χρόνου ήρθε και εσυ γέρασες(επομένως στο playboy μόνο για καθαρίστρια θα σε έπαιρναν)επέλεξες να αλλάξεις προφιλ..Έβαλες τον κόκκινο σκελετό,τα πουκαμισάκια σου και το σοβαρό σου ύφος και πήρες σβάρνα όλα τα κανάλια για να αποδείξεις ότι είσαι μια σοβαρή επιστήμων που ο Βούγιας επέλεξε για σύμβουλό του εντελώς αξιοκρατικά και όχι επειδή τον άφηνε να την πηδάει...Και απο πάνω έχεις το θράσσος να μιλάς για μίσος..Εσύ είσαι αυτή που μισείς τους Ελληνες και έχεις βαλθεί να μας αλλοιώσεις εθνολογικά,όπως και ο λατρεμένος σου Βούγιας..Κάνε μας τη χάρη και μείνε μακριά απ΄την Ελλάδα μουσουλμάνα γιατι εμείς χρειαζόμαστε Ελληνες και οχι ξένες τσιτσιολίνες....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Και κάτι ακόμα για να μην μας περνάς και για ηλίθιους...Ο διορισμός σου στο υπουργείο πως ακριβώς έγινε?????Γιατί ο μόνος νόμιμος τρόπος είναι μέσω ΑΣΕΠ...Και όσο για το ηλίθιο επιχείρημα΄<>,μιας και είσαι τόσο ζώον να σε ενημερώσω οτι δεν προσκαλούμε κάποιον να δουλέψει αλλα τον προσλαμβάνουμε δια της νόμιμης οδού..Βέβαια αυτο για τον διορισμό σου ποτέ δεν μας το απάντησες...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. κυρια σαλεχ συμφωνω με πολλα απο οσα λετε αλλα στο συκεγκριμενο θεμα κανετε λαθος και εχετε παραπλανηθει. ναι στο ασυλο στους πολιτικα προσφυγες γιατι ειναι ο νομος και πρεπει να τους δωσουμε αλλα οι συγκεκριμενοι στην νομικη σας ενημερωνω οτι ειναι μαροκινοι στην καταγωγη οικονιμικοι μεταναστες η περιπτωση ασυλου τους εχει εξετασθει και εχει αποριφθει αρα δεν εχω καταλαβει γιατι πρεπει με τον τσαμπουκα να τους νομιμοποιησω. αληθεια πιστευετε οτι εαν δωσουμε ασυλο σε αυτους την επομενη μερα δεν θα ζητησουν ασυλο και οι υπολοιποι μεταναστες στην ελλαδα?και αν δωσεις και στους υπολοιπους πιστευετε πως αυτο δεν θα γινει γνωστο στις χωρες του και μετα θα ερθουν εξω απο τα συνορα της ελλαδας εκατομυρια ακομα? γιατι δεν απαντατε σε αυτα τα ερωτηματα γιατι τα φοβαστε?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Τι προβλέπει ο Νόμος για κάποιον που δεν έχει νόμιμη διαμονή στην Ελλάδα;
    Να εφαμοστεί!
    Τι προβλέπει ο Νόμος για όσους ΔΙΑΚΙΝΟΎΝ παράνομους λαθρομετανάστες εντός της Ελληνικής επικράτειας όπως οι επονομαζόμενοι «αλληλέγγυοι»;
    Να εφαμοστεί!
    Τι προβλέπει ο Νόμος για όσους καταλαμβάνουν δημόσια κτίρια;
    Να εφαμοστεί!
    Τι προβλέπει ο Νόμος για τους εισαγγελείς που δεν κάνουν ΣΩΣΤΆ την δουλειά τους;
    Να εφαμοστεί!
    Τι προβλέπει ο Νόμος για αστυνομικούς διοικητές που δεν εκτελούν τα καθήκοντά τους;
    Να εφαμοστεί!
    Τι προβλέπει ο νόμος για όσους εργοδότες απασχολούν ανασφάλιστο εργατικό δυναμικό;
    Να εφαρμοστεί!
    κ.ο.κ.

    Τίποτε παράλογο δεν ζητείται. Την εφαρμογή των ΉΔΗ υπαρχόντων νόμων προς πάσα κατεύθυνση. Κάτι αυτονόητο για κάθε δημοκρατική χώρα.

    Δυστυχώς η ευνομία σε αυτή τη χώρα συνεχίζεται να τραυματίζεται ανεπανόρθωτα. Και εσείς οι επαγγελματίες προστάτες-"ανθρωπιστές", έχετε γίνει πλέον εξαιρετικά επικίνδυνοι στην ιδεοληπτική αφέλειά σας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Al salex kopse to ufaki tou 'egw ta kserw ola kai opoios diafwnei einai vlakas'gt an se petuxw den se glitwnei oute o Vougias oute o Psarianos.poutana tou kerata!oi pornes tis odou Filis exoun megaluteri aksioprepeia k ithos apo sena...k twra pou i xrusi augi tha parei 30% stis epomene ekloges psakse meros na krufteis sufiliara!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Προτεινω αλλαγη ονοματος για το blog σου

    "Kαθυστερημενες καποιες σκεψεις"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Well done Αφροδίτη για την ανάλυση. Συνέχισε να προσπαθείς για τα αυτονόητα της ανθρωπιστικής αξιοπρέπειας.

    Όσο για όλους εσάς τους κάθε λογής haters που κρύβεστε πίσω απ την ανωνυμία σας και βρίζετε με την λογική του κλανόμαγκα ένα θα σας πώ: η Αφροδίτη έχει μεγαλύτερα αρχίδια απο εσας. Κάνει το καλύτερο που μπορεί ενώ θα μπορούσε να κάνει οτιδήποτε άλλο και να βγάζει εύκολα χρήματα (βλεπε playboy που τόσο σας ενοχλει πουριτανοί αγάμητοι ηθικοί ηλίθιοι) ή απλώς να κάνει ότι και εσείς: τον έξυπνο στους άλλους, ανώνυμα χωρίς να έχει κάνει τίποτα ουσιαστικό στην ζωή της.

    Και σας εύχομαι να παραμείνετε στην σπηλιά σας όπου ζείτε. μην διανοηθείτε ποτέ όμως να μεταναστεύσετε για οικονομικούς λόγους ή για λόγους ασφάλειας σε άλλη χώρα. γιατι τότε θα ζήσετε απο πρώτο χέρι το δικό σας μίσος και ρατσισμό απο άλλα παρόμοια trolls που ζούν σε σπηλιές σαν και εσάς. Γελοίοι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή